Domov

Online stretnutie KERIC-u na našej škole na tému „Well-being“

 

Dňa 05. 02. 2021 sa žiaci 3. A triedy zúčastnili na on-line workshope s názvom „Well-being workshop“, ktorý pripravili dobrovoľníci z Keric-u v Čadci.

 

Naši žiaci mali možnosť spoznať dobrovoľníkov z Nemecka, Španielska, Gruzínska, Turecka a z Južnej Afriky.

 

Workshop trval skoro 2 hodiny, počas ktorých žiaci diskutovali v anglickom jazyku s dobrovoľníkmi na rôzne témy:

- Ako budovať duševnú pohodu, rozvíjať sebaúctu,

- Dôležitosť posilňovania mentálneho zdravia,

- V čom nachádzať radosť,

- Ako zvládať svoje emócie, hlavne v tejto vypätej dobe, ktoré boli dopĺňané relaxačnými úlohami a hrami.

 

Do diskusie sa zapojili aj vyučujúce PaedDr. Mária Miníková a Mgr. Kristína Bednárová, pre ktoré bol tento workshop taktiež obohatením.

 

Žiaci sa zdokonalili v slovnej zásobe k téme, naučili sa pomenovať svoje pozitívne a negatívne pocity v cudzom jazyku, naučili sa rýchlo a pohotovo reagovať na otázky, vyjadriť svoj súhlas, či nesúhlas, zahrali si jazykovú hru „reťaz“, zacvičili si jogu s lektorom Pedrom, pohotovo reagovali na rôzne vyjadrenia v prezentáciách, písali list samému sebe k téme zdravie a na záver vyhodnotili najlepšie a najzaujímavejšie aktivity.

 

Takýmto spôsobom žiaci mali možnosť vyjadriť svoje názory na danú tému v cudzom jazyku, dozvedeli sa nové informácie o dôležitých aspektoch duševného a mentálneho zdravia a vyskúšali si použitie nových aplikácií v rámci platformy ZOOM. Cez kolorit národností, ktoré zastupovali dobrovoľníci z Keric-u, mali žiaci príležitosť konfrontovať a vidieť kultúrny i sociálny náhľad na danú problematiku.

 

Žiaci boli s workshopom veľmi spokojní, o čom svedčil aj ich feedback na záver online stretnutia. Zaujala ich predovšetkým bezprostrednosť dobrovoľníkov, ich záujem robiť osvetu v tejto oblasti duševného zdravia. Počas workshopu vládla uvoľnená atmosféra, z ktorej si žiaci odniesli dobrý pocit a záväzok viac sa starať aj o svoju duševnú pohodu a lepšie zvládať svoje emócie.

 

Autor: PaedDr. Mária Miníková, Mgr. Kristína Bednárová